Jak napisać skuteczne teksty sprzedażowe na stronę internetową?
Data publikacji 4 lutego 2024
W czasie, gdy konkurencja jest zacięta, a uwaga klientów trudna do zdobycia, kreacja dobrych treści sprzedażowych może stać się sposobem na zyskanie przewagi. Takie teksty na stronie internetowej to często wręcz najistotniejszy element, jeśli chodzi o przekonanie osoby do oferty. Dlatego w poniższym artykule przedstawiamy kilka tajników projektowania przynoszących efekty treści.
Treści sprzedażowe na stronie – czym są?
Teksty sprzedażowe na stronę internetową to treści, których celem jest przekonanie odwiedzających do wykonania konkretnych działań. Może to być zakup produktu, skorzystanie z usługi, ale też zapis na newsletter czy wypełnienie formularza kontaktowego. Przygotowanie takiej treści nie ogranicza się do ogólnego, skupionego wyłącznie na przekazaniu informacji opisania oferty. Tekst sprzedażowy na stronę powinien zostać zaprojektowany, nie tylko napisany. Traktowanie go jako efektu projektu jest bardziej odpowiednie – zanim bowiem powstanie pierwsze zdanie, a następnie kolejne i jeszcze kolejne, trzeba zadbać o szereg kwestii (np. zbadanie odbiorców, ich potrzeb). Skuteczna treść sprzedażowa na stronie powinna m.in. przedstawiać korzyści dla klienta, wskazywać, że oferta firmy stanowi rozwiązanie jego problemu. W dobrze zaprojektowanym tekście znajdą się silne nagłówki, przekonujące argumenty oraz elementy, np. storytellingu, wywołujące emocje w celu skuteczniejszego zaangażowania odbiorcy.
Skuteczność tekstów sprzedażowych – jak ją sprawdzić?
Pamiętaj, że treści na stronie internetowej zawsze można zmienić. Warto więc testować ich skuteczność już po publikacji, choćby projektując rozmaite warianty CTA (Call to Action). Istnieje wiele metod i narzędzi analitycznych służących do oceny efektywności treści, m.in. takich jak poniżej przedstawione.
Śledź zachowania użytkowników
W sprawdzeniu skuteczności treści na stronie pomogą narzędzia do analizy zachowań użytkowników w witrynie, np. Google Analytics. Z ich pomocą zobaczysz m.in. to, jak długo osoby pozostają na stronie, jakie podstrony przeglądają, czy zapisują się na newsletter oraz czy klikają w przyciski CTA.
Poznaj opinie klientów
Zarówno przed rozpoczęciem tworzenia treści na stronę, jak i po ich publikacji dobrą praktyką jest analiza opinii klientów. Szczere opinie konsumentów oznaczają dostęp do używanego przez klientów słownictwa. Pozwalają też odkryć, co jest dla nich ważne podczas współpracy. W zrozumieniu, jakie treści są pomocne i przekonujące, pomagają również badania ankietowe przeprowadzane wśród użytkowników.
Sprawdź wskaźniki konwersji
Aby ocenić skuteczność tekstów sprzedażowych na stronę, monitoruj także wskaźniki konwersji, czyli liczbę zakupów, rejestracji, pobrań materiałów i wypełnień ankiet. Wskaźniki te wiążą się oczywiście ze wspomnianą wcześniej oceną zachowań użytkowników, np. za pomocą Google Analytics.
Wykonaj testy A/B
Kolejnym istotnym działaniem podczas tworzenia treści na stronę internetową są testy A/B. To one pozwolą Ci porównać rozmaite warianty tekstów i określić, który z nich przynosi lepsze rezultaty.
Aby uzyskać satysfakcjonującą liczbę konwersji, wykorzystaj opisane wyżej metody zarówno przed przystąpieniem do tworzenia treści, jak i już po ich publikacji. Kombinacja wszystkich sposobów pozwoli wykryć te obszary, które wymagają jeszcze poprawy.
Teksty sprzedażowe na stronę internetową – o tym pamiętaj podczas ich tworzenia
Projekt skutecznych treści na stronę internetową wymaga przestrzegania kilku zasad, które pomogą przyciągnąć uwagę użytkownika i przekonać go do działania, choćby takich jak poniższe:
Poznaj grupę docelową
Zanim zaczniesz pisać, dokładnie poznaj i przeanalizuj potrzeby, pragnienia i problemy swoich potencjalnych klientów. Jeśli dopiero zaczynasz działalność, nie musisz oczywiście wiedzieć wszystkiego, możesz wykorzystać zebrane do tej pory informacje, np. zgromadzone podczas ankiet czy obserwacji aktywności grup w social mediach, w których znajdują się Twoi potencjalni klienci.
Wyróżnij korzyści oferty
W treściach na stronę internetową koniecznie przedstaw korzyści, jakie zapewniają Twoje produkty lub usługi. Skoncentruj się na problemach rozwiązywanych dzięki Twojej ofercie. Zastanów się również nad społecznymi dowodami skuteczności swojej propozycji, takimi jak brak ryzyka, liczba osób zadowolonych z produktu bądź usługi oraz brak dostępności w najbliższym czasie. Takie elementy zwiększą skuteczność treści sprzedażowych na stronę.
Jasność i właściwe formatowanie tekstów
Teksty sprzedażowe na stronę powinny być zwięzłe i łatwe do zrozumienia dla danej grupy odbiorców. Dlatego tworząc je, unikaj zawiłego języka i długich zdań. Postaw na prostotę i klarowność komunikacji. Dla czytelności treści ważne jest także odpowiednie formatowanie. Tekst łatwo przyswajalny i zachęcający odbiorcę do działania musi mieć logiczny układ. Możesz użyć również pogrubień istotnych zdań oraz list punktowanych dla nadania treści większej klarowności.
Wyraziste nagłówki i CTA
Niezbędnym elementem treści na stronie są podnoszące skuteczność nagłówki oraz łatwe do zauważenia i nakłaniające do wykonania czynności wezwania do działania (CTA).
Zastosowanie zasad projektowania skutecznych tekstów na stronę internetową oraz testowanie treści pozwolą na stworzenie efektywnej witryny – takiej, która zatrzyma na dłużej uwagę użytkowników oraz nakłoni ich do wykonania pożądanej czynności. Jeśli potrzebujesz takiego serwisu z dobrymi tekstami dla swojej firmy, zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej IBIF https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Pracujący w niej specjaliści projektują bezpieczne i skuteczne strony internetowe w Lublinie.
Materiał zewnętrzny