softpicks.pl

Blog tematyczny o technologii, Internecie i IT.

IT

Outsourcing IT – jakie usługi są najpopularniejsze?

Outsourcing IT – jakie usługi są najpopularniejsze?

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zlecanie usług informatycznych zewnętrznym firmom. Jakie oferują one usługi? 

Firmy decydujące się na outsourcing IT mają obecnie do dyspozycji szeroką gamę usług w ramach informatyki, dzięki którym mogą one prowadzić swoją działalność jeszcze efektywniej, bezpieczniej i wygodniej. Jakie usługi tego rodzaju są najpopularniejsze?

Help Desk – szybkie wsparcie techniczne w razie problemów

Ta usługa polega na outsourcingu wsparcia technicznego i określana jest ona potocznie jako Help Desk. 

W ramach tego typu usługi można skorzystać z pomocy w rozwiązywaniu problemów ze sprzętem i oprogramowaniem. W takiej sytuacji firma prowadząca outsourcing IT przyjmuje zgłoszenia od klientów, następnie pomaga im w rozwiązaniu ich problemów w obszarze IT, na przykład poprzez udzielanie wskazówek czy wykonanie czynności za pośrednictwem pulpitów zdalnych. 

Help Desk najczęściej świadczony jest na dwa sposoby – przez internet oraz telefonicznie, zależnie od wybranej oferty. W większych miastach, takich jak Warszawa, skorzystać można również z usług na miejscu, na przykład w itcenter.pl.

Zarządzanie infrastrukturą sieciową w firmie – szybkie i sprawne wsparcie

Outsourcing IT w ramach zarządzania infrastrukturą sieciową obejmuje monitorowanie, konserwację i optymalizację infrastruktury firmy w tym właśnie zakresie.

W takim przypadku przedsiębiorstwo może skorzystać ze zróżnicowanych usług, do których zaliczane są między innymi monitorowanie sieci, konfigurowanie sprzętu sieciowego oraz zarządzanie nim, dbanie o bezpieczeństwo sieci oraz regularne tworzenie kopii zapasowych i aktualizacje.

Dzięki temu przedsiębiorstwo może otrzymać błyskawiczną pomoc w razie awarii, a także skorzystać z fachowego wsparcia przy projektowaniu sieci.

Zarządzanie bazami danych – efektywność i bezpieczeństwo

Outsourcing dotyczący baz danych polega na powierzeniu czynności w ramach zarządzania, konserwacji i bezpieczeństwa infrastruktury centrum danych firmy wyspecjalizowanemu dostawcy usług. 

W takim przypadku outsourcing IT włącza między innymi administrowanie bazami danych oraz serwerami, na których znajdują się te bazy, dbanie o odpowiedni poziom dostępności danych, przygotowanie kopii zapasowych.

Usługi chmurowe – dostęp do zasobów przez internet

Outsourcing usług chmurowych umożliwia firmom wykorzystanie infrastruktury i platform chmurowych dostarczanych przez zewnętrznych dostawców. 

W tym zakresie najczęściej stosowane są rozwiązania typu Infrastructure as a Service (IaaS) oraz oprogramowanie jako usługa (SaaS), w przypadku których dostawca oferuje usługi albo aplikacje dostępne za pośrednictwem chmury.

Tworzenie i wdrażanie aplikacji

W tym przypadku outsourcing IT to usługa obejmuje kompleksowe usługi w ramach tworzenia oraz konserwacji aplikacji. Może obejmować takie działania, jak analiza wymagań, projektowanie i kodowanie oprogramowania, testowanie, wdrażanie oraz bieżące wsparcie dla aplikacji.

Gdy chodzi o taki outsourcing IT Warszawa to jedno z miast, które oferują usługi tego typu. Są one świadczone przez wiele firm, między innymi itcenter.pl.

Bezpieczeństwo IT – kompleksowe wsparcie w zakresie cyberbezpieczeństwa

Outsourcing usług cyberbezpieczeństwa polega na powierzeniu ochrony zasobów cyfrowych firmy i wrażliwych danych zewnętrznemu dostawcy usług IT. 

Może to obejmować usługi, takie jak audyty bezpieczeństwa, testy poziomu bezpieczeństwa firmy, reagowanie na incydenty, przygotowywanie polityk bezpieczeństwa, które pozwalają firmie na uzyskanie optymalnego poziomu ochrony pod względem IT.

Doradztwo IT – pomoc w podejmowaniu kluczowych decyzji 

Outsourcing usług IT umożliwia firmom wykorzystanie zewnętrznej wiedzy specjalistycznej do planowania działań w ramach IT i dostosowania IT do celów biznesowych. 

W tym zakresie outsourcing IT może między innymi dotyczyć infrastruktury IT, transformacji cyfrowej, innych strategicznych celów informatycznych.

Udostępnij